Grab the widget 

Monday, January 04, 2010

Ibrahim Musa Isa “ALLAH” Mereka Panggil Apa ?

Aku pening bab Melayu 1M’sia nih nak jadi Arab lebih dari Arab, milik siapa kah MELAYU UMNO RASUAH dan seluruh isi bumi 7 petala langit dan tujuh petala bumi ini ?, sudah tentunya ALLAH lah yang  Tuhan Yang Satu, yang telah mencipta, mentadbir dan memilik alam semesta.

Jadi apa melayu nak sibuk, orang yahudi, nasrani, hindu, budha, asli, arab, mat saleh, cina, india, lombok, jawa semuanya milik ALLAH.

Apa melayu UMNO yang tidak mengamal dan mempraktik hudud, tidak mengharamkan pengeluaran Arak yang jelas Haram disisi ALLAH nak bolot ALLAH milik nya saja ?.

Wei ! sedar melayu UMNO, melayu tak lama dah nak pupus, akibat dari kawin campur, ada kalangan pemimpin pun kawin campur dengan bangsa lain, lepas campur campur last2 hilang idintiti melayu dan budaya melayu, jam tu ALLAH nak panggil apa, sebab perkataan ALLAH itu sendiri pun bukan berasal perkataan MELAYU.

Cuba fikir2, Kitab samawi terdahulu ALLAH di panggil apa ? setelah penganut2 nya merubah2 Kitab samawi terdahulu pun masih ada lagi sestengah perkataan ALLAH tertinggal dalam kitab yang diubah2 itu, ALLAH juga mereka merujukan sebagai TUHAN YANG SATU.

Melayu mesti mencari 1 perkataan yang sesuai bagi bahasa melayu untuk merujuk kepada TUHAN YANG SATU kalau terror sangat, jangan kongsi2 dengan bangsa dan agama lain.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM