Grab the widget 

Tuesday, January 26, 2010

Aduka Di Maya Lain Kedai Kopi Lain

Pihak berkuasa perlu berhati menangani kes penulis blog di dakwa kunun nya menghina Alamarhum Sultan Johor, bagi menjaga nama baik institiusi Raja2 Melayu pihak berkuasa patut MEREDAKAN isu ini.

Berbeza di cyber forum2 terbuka ada yang pro dan kontra, ok, mungkin pihak berkuasa bolih saja mengesan dan menghadap kan sesiapa saja yang melanggar undang2 Multimedia.

Bagaimana sembang2 kedai kopi, sembang kedai kopi lebih bahaya lagi, bebas mengatakan apa saja dan kesan nya amat mendalam, majoriti lebih ramai dikalangan rakyat jelata berbagai  peringkat, jadi mampukah pihak berkuasa untuk memantau ?.

Segala maklumat rakyat tidak bolih lagi di buta dan di pekak telinga mereka.

Bahaya, bahaya, bahaya forum kedai kopi nih, kadang2 tak sanggup nak dengar, berbagai2 cerita.

Dalam kes aduka sepatut nya pehak media tidak sepatut nya memperbesar2 kan, di alam cyber ok, bolih berperang dengan berbagai2 taktik tapi bila turun kebumi dan kedai2 kopi bandar, kampung, kebun getah, ladang kelapa sawit dan di kilang2 apa nak kate, cerita sebenar ramai yang tahu.

Jadi aku harap kes Aduka Taruna perlu berhati2, umpama menarik rambut dalam tepung……………….., siapa pun tidak dapat memuaskan hati mana2 pihak, sebab kes aduka aku kira berbeza dengan lain2 kes.

Biar lah institiusi Raja berperlembagaan kekal harmoni antara Raja dan Rakyat, kita sudah mendokong asas ini, hubungan raja dan rakyat hartus harmoni dengan menjaga nilai2 tanpa melampaui perlembagaan, masing2 ada Hak keatas masing, kalau tidak hancus system ini dan hanya akan tercatat dalam sejarah yang akan di baca olih anak cucu cicit kita di kemudian nanti.

Sakit telinga aku mendengar forum kedai2 kopi.

see my lawyer.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM