Grab the widget 

Friday, December 18, 2009

Seorang Wakil Rakyat Seorang Lagi Penjawat Awam

Seorang wakil rakyat setelah dipilih bolih mewakili mana2 kerajaan dan berkhidmat kepada rakyat, wakil rakyat bolih hilang dengan beberapa cara, anataranya melalui pilihanraya.

Setelah menjadi wakil rakyat dia tidak bolih semata2 mewakili keluarga, kroni dan untuk kepentingan diri sendiri saja.

Seorang penjawat awam dilantik olih kerajaan yang memerintah, bolih di pecat, dikena tindakan tatatertib dan sebagai nya.

wakil rakyat dan penjawat awam mana lebih penting ?, seorang wakil rakyat bila hilang kelayakan bolih jatuh kerajaan, pejawat awam bagaimana ?, jatuh ke kerajaan atau langsung tak berfungsi sesebuah kerajaan kalau dia hilang kelayakan atau di buang ?.

Begitu juga Ariffahmi dan Husam, kalau Ariffahmi tak ada dalam PMBK pun tidak menjadi masaalah pada kerajaan, kerana kerusi Ariffahmi di PMBK berlambak di pasaran, jangan main2, kerja macam gitu kemungkinan orang lain lebih berbisa.

Kalau Husam tak ramai di pasaran, kerana seramai wakil rakyat di kelantan tak sama dengan Husam, nak cari orang macam Husam mesti di persetujui olih pengundi2 dan di pilih dalam pilihanraya, bukan main tangkap muat je, husam adalah pilihan terbaik bagi pengundi di kawasan nya, MB yang memilih nya sebagai EXCO, MB pun hanya bolih pecat Husam sebagai EXCO saja, nak bunuh terus tidak bolih, di takdir kan hanya 1 majoriti kerajaan PAS memerintah kelantan, husam pulak meletak jawatan sebagi wakil rakyat, apa akan jadi ? , kalau letak EXCO tak apa.

Kena tanya majoriti rakyat kelantan, suka Husam atau Ariffahmi ?.

Jangan buat huruhara kepada kerajaan PAS kelantan, masalah peribadi persetan kan.

1 comments:

Anonymous said...

ariffahmi bolih dikena tatatertib perintah am bab D, kerana mengkeritik secara terbuka EXco kerajaan negeri

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM