Grab the widget 

Sunday, November 22, 2009

Kalau Sayang Bini Dan Anak Gadis Jangan Bagi Aktif umNO

Kawan aku cerita masa dia dalam UMNO RASUAH dulu2, dia kata kalau sayang bini dan anak gadis, jangan la bagi aktif sangat dalm pergerakan wanita ke atau puteri, nanya nanti.

Dalam RASUAH UMNO banyak program2 hiburan, lawatan2, kursus2, masa ni la yang buaya darat dan yang gatal ambil kesempatan.

Sebagai contoh, puteri bahagian A pergi kat BTN, putera bahagian J pulak pergi BTN jugak, yang putera bahagian A lawatan sambil belajar ke KL, puteri bahagian J lawatan sambil belajar jugak kak KL, 2-2 situasi itu adalah tempat yang sama, ha ! ha ! korang nampak tak………program silang nama nya, hai apa lagi dah lepas kawalan, lu agak la sendiri……

Demikian juga lah dengan si wanita dan si bapa budak Rasuah UMNO, buat program silang jugak, wah ! wah !, pandai makan pandai simpan.

Bila balik saja dari lawatan atau program2, masing2 simpan rahsia, wanita bini simpan rahsia, bapa budak RASUAH umno simpan rahsia, puteri simpan rahsia dari mak bapa, yang putera pulak geger riuh gelak ketawa bercerita sama sendiri, pengalaman2 manis kunun nya, tak dapat di lupakan dalam hidup.

Kata kawan aku, Oi ! mak mewah, mewah semasa dalam RASUAH umno dulu, tak ingat mati dah……….dunia ana yang empunya, katanya, kini dia dah bertaubat.

Kata kawan aku lagi dan berpesan, fikir sejuta kali lah kalau nak aktif dalm RASUAH umno ni, parti ni semua bolih.

3 comments:

Isa said...

Ambo sokong 9999 peratus...

Terbukti benar dan nyata, kalau tak percaya tanya Bekas Ketua Bahagian umno PJ Selatan yang la ni ada dalam PAS.

Berapa ramai yang tak keluar bilik masa kat Siam..?

juk said...

Salam ziarah. Blog anda sgt menarik. Jemputlah dtg ke blog saya pula. Jom kita saling jadi follower? Buat MOU, OK? Thanks.

Zuki (zukidin.blogspot.com)

Tan Loo Ley said...

Kita tumpang sokong pasal cerita ni....ada sorang kawan kita, masa tu dia jadi perwakilan ke mesyuarat Bahagian UMNO Mentakab.Kawan kita ni memang baik,,sembahyang tak tinggaldan berjemaah di masjid,kalau bercakap mesti pasal agama,dia ni suka benar dengan ceramah agama Dato Harun Din...sayangnya dia ni orang UMNO..itupun katanya menghormati ayahnya saja kerana ayahnya orang kuat UMNO cawangan,maksudnya bukan 100% UMNO.

Seelepas beberapa hari selesai menghadiri mesyuarat tersebut diapun bercerita katanya "Teruknya dia orang tu, mesyuarat pakai langgar je waktu sembahyang".

Kalau ada hati dan ada akal....pikir-pikirlah sendiri...

Komen Terkini

lain lain artikel