Grab the widget 

Monday, October 05, 2009

JELEBU DIANAK TIRI SIBUK BAGAN PINANG ubnRM PENIPU PRK N31 DUN BAGAN PINANG

KERAjaan ubnRM umno RASUAH N9 sibuk memancing dan merasuah pengundi di bagan pinang, dengan menurap jalan dan pelbagai projek MEE segera disitu, tapi bagaimana dengan kebajikan penduduk KEMIN,JELEBU .

yunusrahmat Oiit ! mana rAIS yATIM ketua bahagian dan MENTERI, mana wakil rakyat dan exco dari kawasan ini YUNUS BIN RAHMAT,mana  ketua cawangan NASIR B. HUSSAIN, mana pengurusi JKKKKKKKKKKKKKKKKK Sharif Bin Hj Ahmad, mana, mana……………………….kemajuan hanya melepas batuk di tangga, mereka2 ni lah pengkhianat rakyat……………. nih rumah umno RASUAH jelebu.

KEMIN - Rata-rata penduduk yang ditemui di sekitar kampung Kemin dan berdekatan seperti Tembun dan Binjai mendakwa jalan utama tidak rata kerap mengundang bahaya kepada pengguna.

Sementara itu, warga Kampung Tembun Samsudin Osman, 54, berkata, masalah berkenaan jalan itu sebenarnya sudah dimaklumkan kepada Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) serta dipanjangkan kepada Jabatan Kerja Raya (JKR) Daerah Jelebu.

Katanya, bagaimanapun, JKR Daerah Jelebu memaklumkan jalan berkenaan di bawah Selia Selenggara dan pihak berkenaan datang memperbaiki jalan itu yang sebelum ini agak berlekuk sedikit.

“Namun, langkah mereka bagi memperbaiki jalan ini ibarat melepaskan batuk di tangga sahaja. Ini kerana mereka hanya menampal jalan dan bukannya meratakannya kembali mengikut asal.

“Pengguna masih berhadapan risiko kemalangan kecil dan penduduk kampung juga terpaksa menahan telinga mendengar bunyi hentakan kuat lori besar terutamanya pada waktu malam,” katanya.

Menurutnya, keadaan itu tidak seharusnya berlanjutan dan pihak bertanggungjawab harus turun padang serta meninjau permasalahan berkenaan.

Katanya, ini kerana lokasinya terletak di jalan utama Seremban-Kuala Klawang.

lapuran penuh disini

1 comments:

perompak harta rakyat said...

kalau rakyat tempatan betul2 nak Kerajaan Barisan Nasional turap jalan rosak dikawasan anda secara sempurna, saya ada kaedah baru yang amat berkesan seandainya kaedah-kaedah seperti rayuan, pendedahan disurat khabar perdana, tulis surat pada PM, masuk tv3 dan sebagainya tidak berkesan.....

Caranya ialah kita adakan iklan minta kesemua kariah kampung tersebut menghadiri solat berjemaah di mesjid dan selepas berjamaah kita buat bacaan Yassin. Sebaik-baiknya diadakan pada malam jumaat. Selepas bacaan Yassin minta imam doakan wakil rakyat yang diamanahkan untuk menjadi pemimpin yang selama ini makan gaji buta agar mati secepat mungkin.... sama ada sakit jantung ke... kena langgar dengan lori babi ke... kena virus H1N1 ke.... kena kanser payudara ke......atau apa-apa asbab lain...

Setiap ahli jamaah haruslah berdoa dengan linangan air mata kerana doa yang benar-benar khusyuk sahaja yang diterima Allah manakala doa orang yang melilau-lilau fikirannya... doa orang macam ni susah sikit nak makbul....

Mudah-mudahan wakil rakyat tersebut mati dan apabila dia mati maka SPR akan terpaksa umumkan kekosongan kerusi badi DUN itu.

Ketika ini berlaku.... Yakinlah tuan-tuan jalan berlubang-lubang ditempat tuan sejak zaman Jepun menjajah Malaya itu akan diturap menggunakan tar yang berkualiti tinggi dan mengikut spesifikasi Standard.....

Cubalah.....

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM