Grab the widget 

Tuesday, August 04, 2009

ISA TIDAK SESUAI DALAM KONTEKS M’SIA – PENGGUBAL AKTA ITU R.H. HICKLING

n_29hickling Kerajaan ubnRM sememang nya bangang, penggubal Akta ISA itu Reginald Hugh Hickling sendiri telah mengatakan bahwa undang2 itu tidak sesuai dalm konteks kita, kenapa begitu bodoh, kalau kerana tidak ada sesuatu muslihat. rujuk sini

Awal nya akta itu Memang betul pada Reginald Hugh Hickling, kerana beliau merupakan anak seorang anggota polis, banyak pengetahuan dapat di ambil  dari ayah nya, jadi apabila dewasa dia sengaja menggubal undang2 itu untuk melindungi keraJAANrm dan pdRM pada masa itu.

Dalam konteks Malaysia, Hickling juga menerangkan bahawa Perlembagaan a “diwarnai oleh sistem undang-undang asing... merupakan satu produk pendraf yang tergesa-gesa”. tak puas hati lagi, rujuk sini pulak.

Dalam esei-esei selanjutnya, Hickling menekankan fakta berkali-kali daripada satu sistem asing, menyatakan bahawa “sistem musuh yang diwariskan daripada British mungkin tidak sesuai bagi konteks Asia”.

Ehh! tuan asal dan pencipta undang2 itu sendiri  dah kata tak sesuai, dah sah ubnRM GILA BABI pakai lagi undang2 itu…………

2 comments:

Anonymous said...

kelakar la awak ni....

awak tak habis sekolah ke,,,,

suka ikut buntut orang je...tak tau nak fikir ke,,,

kenapa nak cari keburukan je,,,,

kebaikan takdak ker,,,,

Anonymous said...

sapa yang ikut bontot nih??? bukan orang amnu ke yang kena ikut segala apa arahan bos besar???

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM