Grab the widget 

Tuesday, August 18, 2009

HARUS SANA BELUM TENTU MASUK SYURGA PRK N11 PERMATANG PASIR

Masuk Syurga atau Neraka sesorang itu hanya Allah yang menentukan nya, walau apa pun Allah telah menetapkan syarat2 nya dan panduan.

Tapi harus sana tidak pula menyata kan butir syarat nya, apa yang wajib dan tidak bolih sejak ada hayat hingga mati sampai ke akhirat seorang manusia.

Sekira nya Harus sana ingin menyatakan yang wajib, dia juga mesti, mesti menyatakan sekali dengan larangan larangan yang bolih membatalkan Akidah akibat daripada sesuatu ikutan atau amalan yang menjurus tidak membawa manusia itu ke Neraka.

Ini tidak, nampak sangat Harus sana sendiri pun tidak yakin dengan ubnRM dan KRAjaan, berterus terang saja, katakan, bahawa ubnRM dan KRAjaan, segala dasar, perlembagaan anutan ubnRM dan KRAjaan tidak bercanggah dengan ISLAM, dasar membenarkan orang Islam memegang saham Arak, Judi, Casino juga tidak bercanggah dengan Islam dan sesiapa mengundi dan memilih KRAjaan itu bolih membawa ke syurga juga, senang cerita, tak perlu berlapik lapik.

Sekarang kita berKRAjaan, bukan nya di peringkat keluarga kecik atau komoniti kecik, sebuah Kerajaan mesti jelas arah tuju dan anutan perlembagaan nya, kemana nak membawa rakyat nya, bukan hanya setakat kebahagian duniawi semata, selepas mati dan akhirat wajib juga sebuah Kerajaan ambil tanggung jawab, itu pun kalau dia menganggap dia sebagai Khalifah.

Yang pelik nya Harus sana ni bermusim, musim musim PRK PRU dia mula lah keluar dari pertapaan nya, helan,helan.

Amat malang kami rakyat biasa, kalangan agamawan dan cendikiawan Islam dalam KRAjaan suka berdolak dalik dalam menyata kan akidah KRAjaan.

Tolong lah nyatakan, dalam soal Hidup dan Mati perkara perkara yang bolih membatal kan akidah, ke ada alternatif lain untuk masuk Syurga ?

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0818&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_04.htm

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel