Grab the widget 

Wednesday, August 26, 2009

APA PUNYA MAHKAMAH NEGERI PM wangM’SIA

Misal kata lah, korang ke , saudara mara korang ke kena hukuman olih Mahkamah Syariah Pahang, korang terima je le seade nye, kalau kata sebat, tahan je pungkok, eh ! tapi tukang sebat pulak tak de, habis macam mana tarikh hukuman dah ade, pegawai kata balik dulu lah, bolih kawtim pulak…….

Yang aku nak terkencing terbeghak ialah…….Panel Mahkamah Rayuan Syariah Pahang tak ade, tak ade betul………..memang tak ade, korang baca nih, ‘’Panel Mahkamah Rayuan Syariah Pahang masih belum dilantik, setakat ini, menyebabkan rayuan bagi kes-kes seperti melibatkan Kartika Sari Dewi Shukarno tidak dapat didengar, kata seorang peguam syariah terkemuka.

Zainul Rijal Abu Bakar menambah, terdapat dua pesalah di negeri berkenaan yang dijatuhi hukuman sebat mengikut undang-undang syariah sebelum ini, tetapi rayuan bagi hukuman tersebut tidak dapat didengar sejak empat tahun lalu.

"Bukan Kartika seorang saja, empat tahun lepas dan tahun lepas juga ada kes jatuh hukuman sebat. Rayuan juga tapi tidak boleh didengar," kata bekas pemimpin Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM) ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.

Jelasnya, mahkamah rayuan menjadi peluang terakhir bagi pesalah untuk mengurangkan hukuman, tetapi proses rayuan tidak dapat dilakukan hingga menimbulkan kesan ke atas mereka yang telah didapati bersalah. mahkamah ape camni.

Oii ! dimanakah rakyat biasa nak dapat kan keadilan, korang senang buat main main dengan segala hukuman, dah la korang rampas kuasa Tuhan dalam sesetengah hukuman………inilah ubnRM, dalam kepala hotak ingat kan RM RM RM 24 jam, haram halal tak peduli 

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel