Grab the widget 

Saturday, July 11, 2009

SAH UMNO MANIK URAI TIDAK MINAT AGAMA PRK N41 MURAI

Malam tadi satu Forum Perdana Ehwal Islam di adakan di perkarangan sk manik urai baru, anjuran UNDI BN MASUK SYURGA, bagaimana nak masuk Syurga sekiranya program Agama tidak mendapat sambutan ?……., dari pengamatan aku, sekitar 300 orang saja kehadiran pendengar, yang hadir pun pangkat prebet paksaan saja, yang kaki gedeber pulak sibuk di kedai kopi manawar habuan untuk membeli undi, mashaALLAH !!!!!!.

Oiiiii !, program Agama tu…..!, pegi laa, sekurang kurang nya terbuka juga hati, dari jahil kepada keinsafan………, mana jentera pembantu ?……..tak minat Agama jugak ke ?………mana pengundi atas pagar yang kata al syeikh UNDI BN MASUK SYURGA JUGA kata dapat di kecil kan ?………mana ?, ooo ! tak minat Agama jugak…….padan lah tuuu.

Berbeza jauh dengan program PAS, semua nya berasaskan AGAMA, dengan ribuan kehadiran nya, kalau nak tau, ceramah PAS yang di adakan di Manik Urai Lama jarak 1 km dari Forum UBN itu, mendapat sambutan hebat………..tak kan dua kampung yang jarak nya 1 km hanya 300 orang je UMNO ?…….terkantoi terkantoi, alamat menangis tak berlagu la NAJIS………….

Di manik urai ni , yang menyokong UBN bukan atas kesedaran sebenar nya, tapi KEBENDAAN, KEDUITAN, KEGILAAN DAN KEBODOHAN semata, sebab itu pemimpin UBN mesti menyediakan pelikat, batik sarung, hamper, beg sekolah, RM 50-RM 100, hiburan melalaikan dan janji janji kosong…..

6 comments:

Xjahil said...

Kalau pembantu rumah senang2 boleh ditekap dgn seterika dimuka dan badan, disuruh minum air kencing lebih kejam dari menjaga anjing peliharaan.. takde siapa nak suruh kerajaan minta maaf dari kerajaan Indonesia...Tapi bila ada khabar angin ada seorang rakyat China ditelanjangkan semua bising dalam Parlimen...dah buta mata kerana terlalu asyik berpolitik...

Anonymous said...

Mengapa UMNO sanggup rasuah untuk dapat undi. Tiru la PAS. PAS tak rasuah, mereka cuma sedekah. Ada yang dapat sampai RM300-RM500/keluarga. Bergantung kpd keramaian bil ahli keluarga dan tahap sokongan kepada parti. Klu kuat UMNO lg banyak dapat. Hebat..

Yang herannya, mana PAS dapat duit ek?..Atau siapa di belakang PAS?...

Ayiem said...

komen anonymous itu menunjukkan secara jelas betapa ceteknya pengetahuan terhadap Islam.

Rasuah untuk apa sekali pun tujuannya tetap haram,derma atau sedekah tetap halal.

Cuba kita tengok perbandingan bersetubuh dgn isteri dan berzina,perbuatannya sama tujuannya sama tetapi adakah hukumnya sama?

Jadi cubalah pelajari ilmu Agama,jangan main redah je.mudah-mudaha kamu mendapat hidayah

Anonymous said...

Salam Ayiem,

Sy tak berani nak kata PAS pun bagi rasuah sebab PAS parti Islam, takkan rasuah jugak. Nanti berdosa. Jadi istilah paling islamik ialah sedekah. Atau kita tukar saja kepada pemberian.

Maafla klu tak betul lagi....hamba ni insan yang jahil.

Anonymous said...

Anonymous, orang PAS ni mana pernah buat dosa ... ! Maksum la kot... !Kalu terbuat salah pun bulih kata ada konspirasi. Alaaa kisah yang macam Ustaz Rock tu... mana pergi sekarang ni. Kenapa PAS tak bawa turun ke MU yek ?

jebat said...

ap mau cerita byk anon.... buktikan kalau PAS merasuah seperti mana Pas berjaya membuktikan UMNGOK merasuah. Jgn cerita ikut sedap lutut.
Dgn PKFZnya,Komisen kapal selamnya,rmh 24 jutanya byk lagi kalau aku nak bg tau kau.
setakat kau dengar cerita mulut org x payah ko nak heboh-heboh. Pas berjaya bawa kes2 rasuah UMNGOK ke perlimen

Komen Terkini

lain lain artikel