Grab the widget 

Tuesday, June 23, 2009

BIAR GURU GURU MANEK URAI FASIH INGGERIS DULU…………PRK N41 MANIK URAI

Guru guru M.Urai sanggup 100% undi UBN, tapi biar mereka semua fasih inggeris dulu le, baru mereka senang mengajar sains , math and english lesson.

Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi mula mengugut guru guru di M.Urai, [BACA UGUTAN NYA DISINI] . apakah akan gagal Pelan Induk Pembangunan Pendidikan (PIPP) sekiranya guru2 M.Urai tidak mengundi UBN ?.

Aku nak tanya, sejak bila pula pelan itu rangka, menyebab kan kena tunggu guru2 M.Urai mengundi UBN dulu ?, ini lah yang di namakan Timbalan Menteri Pelajaran TAHAP JAMBAN, BUDUS DAN TONGGONG.

6 comments:

Anonymous said...

suka sungguh wat fitnah... bg aku itu bukan ugutan... tapi harapan... mcm PAS gak dok ugut umat islam yg tak undi dia x masuk syurga lagi karut... hangpa semua ni dah xdak nilai2 sebagai manusia. tulis ikut sedap mulut hangpa ja... ingatla hidup x kekal... kat kubur kena tanya apa hang wat... kalau BN dah berdosa hangpa x payah la nak tumpang wat dosa skali... alih2 BN dpt pahala hangpa nganga... x ingat mati ka??? politik politik gak, tapi kna ingat jaga hubungan sesama manusia sebab yg tu ALLAH nilai awal skali... kalau dok rajin wat fitnah tulis ikut sedap mulut takut kat kuboq xdak org nak tolong... aku pun sokong PAS. tapi aku jaga setiap apa yg aku nak sampaikan... biaq x jadi fitnah..

Anonymous said...

ye ke

Nurimo said...

Salam,
Anda dijemput beri komen/pendapat.Idea anda sangat saya hargai walaupun fahaman bebeza.

http://kuberharap.blogspot.com

Anonymous said...

Pas kata undi PAS masuk syurga tapi tak pernah kata pun kalu tak undi pas tak masuk syurga..ko lagi buat fitnah..memangpun sebenarnya ugut..pastu ape kene mengena guru kat manik urai dgn PIPP..kami gur tahulah..PIPP tu dah bertahun dah memang tak pernah berjaya..takkan nak tunggu 50 tahun baru berjaya..sikap UMNO dalam dasar pendidikan kalu kau nak tahu...buat dulu,baru kaji..PPSMI buat dah lama skarang baru nak kaji..bongok..sekarang yang terbaru..si ROSMAH buat permata pintar..buat tapi silives tak de..bodoh..wajib B.I dlm SPM..usahkan B.I, BM pun pelajar tak lulus..bodoh lagi..sekolah SJKC/SJKT UPSR boleh ambil 7subjek..sekolah kebangsaan 5subjek je,kan elok wajibkan subjek agama islam..tu pun umno tak nampak bodoh..berapa ramai mereka yang tak de B.Inggeris boleh berjaya tapi mereka yang tak de agama boleh berjaya ke...itu pun pemimpin umno tak boleh nak fikir ...bodoh..kami guru2 dah lama meluat ngan pimpinan UMNO ..suruh SPM ambil 10 subjek saja...yang terpaksa dilepaskan semuanya subjek agama...bodoh punya umno...

ramizu said...

hebat sungguh guru2 di manik urai ini,,hanya faktor guru2 ni yang brapa persen saja boleh mempengaruhi pelaksanaan pipp peringkat nasional,,dgn syarat undi bn,,modal macam ni org tak main dah heh zaman internet ini. taktik zaman 70an dan awal 90an dulu bolehlah,,bodo punya fuad zarkasi..guru skarang dah cerdik laah,,tak payah nak ugut2,,semua guru2 yang duduk di manik urai tu guru penyokong kuat pembangkang,,sebab tu kena hantar kawasan siitu,,,pikir2kan lah

Ayiem said...

Agak sempit fahaman apabila mengatakan 'mcm PAS gak dok ugut umat islam yg tak undi dia x masuk syurga lagi karut...'

Nampaknya yang memberi komen masih belum sebenarnya faham hakikat Islam itu sendiri.

Apa sahaja yang kita lakukan tentu sahaja akan disoal diakhirat nanti termasuk juga siapa pemimpin yang kita pilih dan apa yang pemimpin yang kita pilih telah lakukan.

Sekiranya pemimpin yang kita pilih membuat kebajikan maka kita juga akan mendapat saham kerana memilih pemimpin yang baik,namun sekiranya pemimpin yang kita pilih membuat kemungkaran maka kita juga akan bertanggungjawab diatas kemungkaran tersebut.

Jangan fikir kita boleh lepas begitu sahaja.

Undi kita adalah penentu kepada corak pemerintahan.

Fikirlah secara rasional bukan emosional.

Komen Terkini

lain lain artikel