Grab the widget 

Saturday, June 13, 2009

1MALAYSIA IDEA PAS SEJAK 1951 LA.....PARTI ISLAM 1MALAYSIA PRK N41 M/URAI

Golongan ULAMA dalam UMNO sejak 1946 bertindak keluar UMNO pada 1951 dan menubuhkan parti PAS, PARTI ISLAM SE(ONE aka 1)TANAH MELAYU ketika itu, setelah tanah melayu bertukar ke MALAYSIA maka jadi, PARTI ISLAM 1MALAYSIA (seMALAYSIA).

Golongan ulama itu keluar UMNO kerana tak percaya UMNO bolih mendaulat ISLAM.

Sampai sekarang pun UMNO tak leh daulat ISLAM, contoh paling mudah, di mana ISLAM HADHARI ciptaan BEDOLLAH dulu ?, kemana perginya ULAMA UPAHAN, MUFTI PERAK, MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI YANG JAGA AGAMA ?, kalau dulu terpekik terlolong menjaja ISLAM HANDARI, aku agak mereka takut kepada NAJIS, takut di POTONG UPAH.

Lagi contoh UMNO tak leh daulat ISLAM, sekarang mata pelajaran INGGERIS wajib ambil dan lulus SPM, pengajaran ISLAM wajib ambil tak lulus takpe, Itu lah hasil AJARAN SESAT PENINGGALAN BEDOLLAH DULU iaitu ISLAM HADHARI .

Yang MATH & SAINS dalam bahasa inggeris dulu pun tak selesai lagi, timbul isu mata pelajaran ENGLISH pula,eh ! UBN, ko ingat bahasa english tu BAHASA SYURGA KE ?, yang ber ia ia sangat nih, bangang betul la MENTERI BANGANG TU.

Yang jadi mangsa nanti PELAJAR LUAR BANDAR, GURU dah la tak cukup, ramai yang sandaran termasuk guru bahasa inggeris, eh !guru sandaran bolih ke ajar bahasa inggeris ?, kalau nak ajar juga mesti DARI DARJAH SATU LAGI LA,TAK KAN NAK SWASTAKAN, atau import guru dari luar negara pulak, ya ya ya bolih tubuh syarikat dan bolih buat bisnes.

GURU YANG ADA PUN BERLIPAT LIDAH, MURID LAGI LAH....... DAN TIADA ISLAM HADHARI LAGI, MAKA AKAN TERCIPTA LAH ISLAM BARU ALA NAJIB, ADA ISLAM KE DALAM KEPALA NAJIB ?, AKU TENGOK LUAR KEPALA DIA DAH LICIN LAMA LAMA KOSONG.........

2 comments:

Anonymous said...

Maka bersabda lah , ketua penerangan umno yg shok sendiri,yg jelas mempunyai ajenda nya yg tersendiri sebagai dalil nya, saya buat itu ,saya buat ini , naik muat kita di buat nya. bahwa dun manik Urai akan jadi anak angkatlah. sesekali anak emas lah,harap2 jentera pas dapat mematahkan gerak kerja beliau dgn baik. berjaya inshaallah ,,

Anonymous said...

6000x500=3,000,000.(RM) pasti dun manik Urai kembali di rampas umno.itulah harga pengundi2 yg akan memangkah umno.jadi tak perlu projek2 mee segera di laung2kan.juga tak perlu lah, dok menoreh getah2 org kampong,tak perlu gotong-royong memutung rumput nanti lembu2 org kg susah nak cari makan,tak perlulah ziarah org2 sakit(walaupon ia-nya sunat)kerana mereka nak berihat,hari pon dah malam , nanti lebeh teruk sakit mereka , siapa yg susah pula. dan jangan dok sebut2 budi kerajaan bn dlm pembangunan yg ada dan siapa pula yg kata manik urai tak ada pembangunan ? bengan betul aku dgn puak ni. sekali ada pembangunan, di kali yg lain pula ,kata manik urai tak ada pembangunan.mana ni yg betul?

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM