Grab the widget 

Thursday, June 30, 2011

Benarkah Rakyat Melaka Setia Kepada Manshur Shah

imageAku tidak percaya majoriti rakyat melaka setia pada manshur shah, ada pun yang setia hanya kerana di paksa dan mereka pun pura2 setia.

Manshur shah tidak pernah duduk di kedai2 kopi atau warung2, dia x tahu cerita sebenarnya, cuma dengar cerita dari pembodek2 nya saja.

Sebenar nya rakyat melaka sudah ada yang bercakap tetang buruk laku manshur shah secara sosek2 dan menyorok2 kerana takut d tangkap oleh bendahara dan hulubalang2 manshur shah.

Ada sesetengah rakyat hanya manis di bibir mulut jah tentang kesetiaan pada manshur shah, d hati tuhan saja yang tahu.

Kalau nk tahu perasaan sebenar rakyat melaka, manshur shah patut menyamar dan turun ke ceruk rantau negeri dengar apa kata rakyat, baru lah tahu benar kah rakyat benar2 setia pada nya.

Oleh kerana kebongkakan dan eksysen nya anatara penyebab manshur shah sehingga kini melaka tiada manshur shah, manshur shah tidak bolih menjadi DEWA selama2 nya sehingga ke zaman internet.

Biarlah hanya hang tuah saja yang taat setia pada manshur shah, sehingga kan mati nya pun tidak berkubur, jebat juga yang BERSIH 2.0 cerita nya meniti mulut ke mulut sehingga kini.

Hang jebat akan turun di perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 july 2011 nanti, apa kata manshur shah stelah jubat juga menyertai rakyat ramai ?, jangan percaya sangat cerita2 tun sri lanang.

0 comments:

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM