Grab the widget 

Tuesday, July 26, 2011

Fatwa: Halal Dakwat SPR Di Jari Pengundi

Memang spr n umno ada agenda lain, pada 2007 spr sudah membeli dakwat kekal untuk di guna pada PRU12 dengan kos sebanyak rm2.4juta tapi last minit d batalkan.

Olih kerana dakwat kekal xmenguntungkan mereka setelah BERSIH2.0 mengulangi tuntutan mereka yang pernah d tuntut pada Bersih1 KERAjaan hanya setuju menggunakan sistem BIOMETRIC, yang lucu nya harga benda Allah itu rm5ojuta belum tentu keberkesanan nya berbanding dakwat kekal serta jimat.

Adah kah benda Allah itu relevan stiap masa ?, sedangkan kegunaan nya hanya 1 hari dalam tempoh 3 4 5 tahun PRU, bangang ke x bangang ?

imageHukum, Majlis Fatwa Kebangsaan hari ini (Rabu Ogos 08, 2007) memutuskan untuk membenarkan penggunaan dakwat khas yang dicadangkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bagi menanda jari pengundi pada pilihanraya umum akan datang (2008) kerana tidak melanggar hukum syarak. [lihat sini].

Sebenar nya buah2 penipu ada lagi dalam hati2 umporno, atau kepada siapa pulak tender membekalkan benda itu akan d bagi serta komisen2 nya, BERSIH minta yang paling murah n jimat d cari nya yang mahal, rakyat jugak lah yang jadi mangsa nya nanti, tak bolih d harap dah KERAjaan tengah yang ada ini, tapi kalau ROSWAH nak apa saja d tanggung beres.

1 comments:

Anonymous said...

Satu lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional....kalau hari mengundi mesin tu tak boleh imbas jari aku... memang aku guna mesin tu untuk imbas dahi semua pegawai SPR di situ. Nasiblah siapa yang bertugas hari tu.

Aku nasihatkan SPR jangan guna sistem tu... member aku pernah buat kajian pasal benda... lebih banyak yang tak boleh baca dari boleh dibaca oleh pengimbas tu.

Jika jari seorang pengundi cedera hari tu, adakah undinya akan dinafikan? Andaian dari pegawai SPR yang dahulu lebih kurang samalah untuk menafikan penggunaan dakwat kekal di PRU12.

Kalau susah sangat nak bubuh dakwat di jari, lumur sahaja dakwat tu di seluruh muka.... aku rela.

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM