Grab the widget 

Thursday, January 07, 2010

Puas Hati-Puas Hati-Tidak Betul-Tidak Betul-Zahid

Puas hati, puas hati, tidak perlu, tidak perlu, tidak betul, tidak betul, itu lah kata kata zahid.

"Tidak perlu suruhanjaya di raja ini kerana saya berpuas hati dengan tindakan Peguam Negara serta siasatan yang dijalankan setakat ini," katanya kepada pemberita .

"Saya ingin tegaskan tidak ada pegawai atas daripada pangkat sarjan yang terlibat dalam kes ini mengikut siasatan yang dibuat oleh polis. Saya harap mahkamah dapat mendedahkan segala maklumat yang berkaitan dengan kehilangan itu," katanya.

Tidak betul laporan bahawa enjin pesawat yang hilang itu bernilai RM50 juta setiap satu, sebaliknya ia hanya berharga antara RM9 juta hingga RM20 juta.

"Tidak benar maklumat yang dinyatakan bahawa dua enjin pesawat itu bernilai RM50 juta setiap satu sedangkan nilai sebuah pesawat itu kurang daripada AS$8.2 juta (RM27.7 juta) dan saya harap fakta ini dapat diperbetulkan," katanya.

Seorang anggota TUDM, Sarjan N. Tharmendran, 42, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya hari ini terhadap pertuduhan bersubahat dengan Laskar Udara Mohamad Shukri Yusop atas dakwaan mencuri enjin pesawat F5 jenis J85-21 milik TUDM.

Selain itu, seorang pengarah syarikat pembekalan, K.Rajandran Prasad, 38, turut mengaku tidak bersalah atas pertuduhan bersubahat mencuri dan menghapuskan enjin pesawat itu.

tok ggawo said : kalau RM50 juta satu ya, pegawai atas pada sarjan terlibat, olih RM9-RM20 juta padan kambing hitam jah, oi mak ! lame nye buat pembetulan…..baru jumpa rekod………

sumber bernama

see my lawyer

1 comments:

Anonymous said...

Yang cakap harga nya RM 50 juta satu injin tu ia lah Panglima Angkatan Tentera sendiri.
Alahai..... bengap nya kamu punya general Zahid!!!! macam mana nak jadi kepala perang????

Komen Terkini

lain lain artikel

Dinar-Emas.COM